Bingkisan Hati Buat Tetamu

Assalamualaikum, telah lama saya berhasrat untuk menulis blog ini. Akhirnya saya berjaya melaksanakan hajat di hati. Inn Shaa Allah, akan saya kongsikan ilmu yang ada serta aktiviti keluarga saya disini. Kepada anda di luar sana bolehlah mencuba resepi yang saya kongsikan disini. Jangan lupa juga memberi komen yang membina untuk menambah baik blog ini serta berkongsi ilmu yang ada. Semoga berpuashati ye..........

Sesungguhnya yang buruk itu datang dari diri kita sendiri. Yang baik datangnya dari Allah.

Sabtu, 20 April 2013

CREAM CHEESE FROSTING

Bahan2:
250gmCream Cheese (dalam suhu bilik)
250gm Mascarpone Cheese (dalam suhu bilik)
Kalau tiada, gunakan 250gm Cream Cheese tambahan)
1sdt Esen Vanila
1cawan Gula Aising (diayak)
1 1/2cawan Whiping Cream.

Cara2:
1). Dalam mesin pengisar, campurkan sahaja cream Cheese dan Mascarpone Cheese hingga lembut.
2). Tambahkan esen vanila dan gula Aising.  Pukul lagi sampai geng.
3). Campurkan Whiping cream dan pukul lagi sampai adunan pekat.
4). Sapukan diatas kek.  Sedia di hidang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan